Stormblomma - Tamara McKinley



Kom på att jag har ju läst klart denna bok: Stormblomma av Tamara McKinley.
Ellie som är en stark kvinna, har av ödet styrts till gården Warratah som hennes moster Aurelia äger. En sandstorm som tog hennes fars liv höll på att kosta även hennes liv då hon möter på hungriga dingor, men till hennes räddning utnyttjar hon en present hon fått av en vän. Mitt ute i ingenstans när hon tror att hon är som mest ensam kommer två tvillingbröder till hennes räddning - Joe och Charlie. De följer med henne till Warratah.
Man får sedan följa Ellies livsöde som sedan utökar sig till hennes äldsta dotter Claires livsöde. Det är en spännande och gripande berättelse som visar att allt kanske faktiskt inte är som du tror. Även de som står dig närmast kanske har en hemlighet de bär på?
Jag gillar hennes beskrivning av Australiens natur och man får en känsla av att man är med och rider på hästryggen, sitter på verandan och dricker the i den svala skymningen eller är med i ladan när stoet fölar. Denna bok bjöd inte på lika många tårar som Landet bortom haven, men var gripande på sitt sätt.


Say what?
Postat av: Ermina

Jag håller med dig, sjukt bra bok! Jag har Landet bortom haven hemma också, men har inte riktigt lyckats komma in i den, den verkar så tråkig i början :(

2009-05-19 @ 18:30:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0