Söndagslyx

Har den senaste tiden fått känslan av att jag är grymt rastlös. Kan bero på att jag inte har speciellt mycket jobb att sysselsätta mig med. Så jag har börjat tänka att man kan ju träffa folk mer och mer. Man behöver inte planera sju år innan.
Så igår bjöd jag över syster Mellan, Jomps och syster Mini, även Tant A var bjuden men kunde inte, på middag. Serverade först en förrätt som var snedskurna skivor av en lång baguette stekta i olivolja och vitlök med skagenröra på. Varmrätten var en gryta som jag inte lagat på tio år (ja jag är gammal). Den blev inte superlyckad. Jag hade kunnat vara lite mer generös med både sås och kryddor,  men annars var smaken ungefär densamma som för tio år sedan. Till efterrätt hade vi gjort smoothies med hallon och blåbär i. När vi inte trodde vi kunde få i oss mer langade Jomps fram chips och dipp så då poppade jag lite popcorn så att vi kunde svulla till Beck- I guds namn.

Okej här kommer lite mer vädersnack. Vad fan hände med vädret? Det ligger just nu snö på marken. Icke uppskattat. Visserligen är det inte mycket utan mer lite utspritt, men ändock. Hade helt ställt om mig på torr mark, varm luft, solsken. Diggar inte snön just nu. Bort, puts väck.


Say what?
Postat av: mari

Vad mysigt ni verka ha haft det =).



Den knölen jag berättade om sitter i ljumsken...typ.. Idag är den blå också :S..men men..



Hoppas du haft en bra dag !! Puss

2009-03-23 @ 20:25:22
URL: http://marriie.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0