Efter tio

Medan jag åt en sen frukost satt jag framför tvn och kollade på Tv4 Efter 10. Där var det en man som hade "tagit över" två barn som hade förlorat båda sina föräldrar i en bilolycka. Så sorgligt, men tänk vad denna man och hans dåvarande partner är starka som helt plötsligt tar på sig ansvaret att ge dem en trygg uppväxt till det att de fyllt myndiga. De hade redan två egna barn, men tvekade aldrig att "få" två till.
Han berättade att han skriker lika mycket på de när de bråkar, kramar de lika mycket, hjälper de lika mycket som sina egna barn. Alla fyra barn var i ungefär samma ålder så de har verkligen blivit som syskon och bråkar även de som äkta syskon.

Tänk vad ens tillvaro plötsligt kan förändras.

De gick även igenom lite juridiska tips. Är man sambo bör man skriva ett testamente på riktigt juridiskt sätt med två vittnen så att allt sker rätt. I och med att man är sambos innebär det inte att man ärver varandra. Därför kan det alltså vara ett tips att gifta sig, för barnens skull. Om något skulle hända.

Jag tycker personer som denna man som satt där i soffan är grymt starka. Inte nog med att få egna barn, att dessutom få två stycken som gått några år i livet bara helt plötsligt är en enorm förändring. En som du aldrig kan vara förberedd på. Han sa att han aldrig ens hade tänkt tanken innan dessa barns föräldrar dog. Men tänk vad det ändrade sig.

Say what?
Postat av: christine

Jag såg också! Skrämmande, hur snabbt livet kan ändras. Verkligen ögonblicksverk. Tror inte jag heller skulle tveka en sekund om det vore min syster eller brors barn.. Men huva, det är ju sånt, som han sa, som bara händer på film. Eller? :O

Hoppas allt är bra med er! :) Kramar

Postat av: Carro

Vilken kille!

jag blir fan imponerad av folk med så stora hjärtan. det får en själv att känna sig liten på jorden.

2009-03-03 @ 11:39:55
URL: http://fittler.blogg.se/
Postat av: Erica

Åh tack för tipset tjejen! :D Det ska jag verkligen göra :D

2009-03-03 @ 14:41:56
URL: http://yulla.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0