Toola!

Tillsammans med min alldelles speciella finne  Tuuli anmälde jag ju mig till högskoleprovet. Gulp.

Jag kände bara att jag måste meddela både henne och omvärlden om vilken underbar människa hon är. Vi träffades på Lillsved där vi hamnade i samma hus. Alla som hamnade i det huset hade tur, folk som bodde runt om oss kallade oss på skoj (hoppas jag?) för sekten för att vi alla var så tajta. Ett riktigt starkt band bildades mellan oss.

När jag tänker tillbaka på tiden där ute kan jag minnas så sjukt många roliga saker. Alla skratt som vi startade genom att härma varandra, helt sjukt. Kan börja skratta bara av att tänka på det. Jag härmar hennes hesa smittande skratt och hon härmar mitt höga asgarvande och så eskalerar det till att vi båda gråter av skratt.

Hon är en varm människa som sällan eller aldrig har något ont att säga om någon. Hon vet verkligen hur man stöttar någon, hon är ständigt glad och har verkligen nära till sitt smittande skratt. När jag tänker på henne är det så många beskrivande synonymer som dyker upp, men det är ett ord som tar det största utrymmet och det är GLAD. Ständigt, man kan inte må annat än bra i hennes sällskap.

Tycker det är synd att vi bor en bra bit ifrån varandra. Hon är en vän som jag velat ha vägg i vägg med. Som man bara kan springa över till och prata med eller bara få en kvarts skratt med och sedan gå hem och må bra. Kan vi inte ha så i framtiden Toola?! Och så kan våra barn leka med varandra :)

Du är som en syster till mig. Jag älskar dig Tuuli!!


Say what?
Postat av: Mari

Sv: Efter Parisresan kanske jag lyckas klämma in några bilder på honom, han är ingen linslus direkt. Men jag ska nog lura honom :).



Vi hade det riktigt mysigt, och vädret är verkligen toppen här uppe nu. Så här ska en "riktig" vinter vara :). Och självklart delar jag med mig vänner, kaaastar iväg soool och massa snö hihi.. Puss

2009-02-16 @ 16:26:52
URL: http://marriie.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0