Ständig hunger

Jag skulle aldrig kunna bli anorektiker, jag älskar mat för mycket. Jag skulle däremot kunna dra på mig en eating disorder i form av att äta för mycket. Jag är konstant hungrig och ibland undrar jag om jag har binnikemask eller något liknande. Förhoppningsvis inte. Man får väl hoppas att det beror på att man rör sig mycket och att matsmältningen går undan.
Åt lunch med syster Mellan och Svampen igår. Svampen åt sushi och vi fick smaka. Gillade laxrullarna som bara bestod av lax och ris, har tidigare smakat de med sjögräs(?) och det var ingen höjdare. Jag vill verkligen tycka om sushi för det ser så sjukt jävla gott ut. Någon gång när jag är riktigt rik ska jag köpa hem lite olika sorters sushi och prova mig fram.
Just nu har jag craving för asiatisk mat. Allt med ris slinker ned. Visst ris räknas väl inte riktigt som jättenyttigt, men who gives a fuck? För det första kan man ju äta det tillsammans med något nyttigt och för det andra så måste man få äta lite onyttigt också. Vilket jag gör praktiskt taget varje dag.
Nu blir det en solskenspromenad med syster Mellan, sedan ska vi förbereda inför ikväll då vi får middagsgäster. Lite vardagsglamour.

Svampens sushi

Min asiatiska buffé (så gott med friterade räkor)

Syster Mellans grekiska tallrik.

Say what?
Postat av: Alex

Men FYFAAN va gott allt ser ut! Mmm. Och jag som precis ätit bacon & ägg.. Men nu blev jag sugen på asiatiskt!



Jag hatade sushi förut, men som du sa det ser ju så gott ut.

Nu älskar jag det! Fast bara laxen m ris & även de där runda sakerna. Doppade i soyan. Mmm!

Jag tror man får börja lite smått & sen utsöka till de andra olika.

Har du provat OnakaSushi här nere på torget? Heeelt ok. Kanske lite små bitar nuförtiden men.. Där kan man bara få laxbitarna om man vill! :)

Och de har "mamasushi"! (för enligt vissa får man inte äta viss sushi när man är på smällen, men jag gör ändå..)



Bra att jag skrev hen hel novell om sushi! :)

2009-04-02 @ 16:40:08
Postat av: Alex igen..



Och grattis till jobbet! :)

Stadium passar ju dig utmärkt!

I V-by eller?

2009-04-02 @ 16:44:15
Postat av: Mari

Jäklar vad sugen jag blev på sushi nu. Måste inhandlas inom en snar framtid :).



Hoppas allt är bra med dig ?! Och du, Grattis till det nya jobbet :). Lycka till !!!



Puss

2009-04-02 @ 20:19:35
URL: http://marriie.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0