Empty spaces, what are we living for?

It all went well. Konstigt nog var jag inte nervös i morse. Blev så himla gott mottagen på nya jobbet. Alla var übertrevliga och glada så man kände sig som en av dem på en gång, det är inte illa.
Jag fick börja dagen med att sitta typ tre timmar framför datorn och göra ett "get in"-test. Fick sedan lunch vilket jag tackade mer än gärna ja till så jag kunde få gå ut ur det iskalla rummet och försöka få upp lite värme. Efter lunchen fick jag hoppa ut i kassan och det var faktiskt roligt. Går inte att jämföra med matkassan. Visst nu kanske jag tycker att det är kul bara för att jag är ny, men vi får se.
Jag är i alla fall supernöjd med dagen och mina nya kollegor, de fick mig verkligen att känna mig välkommen. Underbart.

Drog sedan iväg till spinningen i långt-bort-i-stan. Vägen dit var inte smärtfri. När jag åker dit åker jag ju tunnelbana, tvärbana, tunnelbana och buss. Sista bytet, dvs bussen, blev invaderad av massa små varelser som befinner sig runt fjorton års ålder ungefär. Man kanske kan kalla de fjortisar, välj själva. Fick sedan reda på när jag kom fram att Flo-Rida skulle uppträda och därav invasionen. Galet.
Hemfärden var inte mindre smärtsam. Den var värre. Bussen jag då åkte från samma ställe som denne karl skulle uppträda bestod av 99.99% fjortonåringar som nynnade på "you spin my head round" och jag. Det fanns ingen sittplats (inte för att det gör mig något, står gärna), men det lät verkligen som en apfarm och de var överallt. De klättrade och lät och skrek, spelade mobilmusik, sprang fram och tillbaka.
När bussen var framme slängde jag mig nästan ut, kände nästan att det var klaustrofobi som knackade på min axel.

Som om det inte var nog. När jag kom till mitt sista byte, tunnelbanan som skulle ta mig hem, visade tidsskylten att den kommer om 9 minuter. Jaha då har jag precis missat tuben då, tänkte jag. Jeje what ever den kommer ju snart. Den kom efter en halvtimme. Satt som en frusen salt pinne hela vägen hem i en häststinkande vagn. Kan inte de som varit i stallet duscha???? Hästlukt + pollentid + allergiker = ingen bra kombination. Och jag lovar att jag inte är ensam allergiker där ute. Det är likadant när en rökare kommer in som precis fimpat innan denne klev på vagnen. Det luktar arsle. Fimpa for ever!

Japp nu har jag fått klaga av mig lite. Det var ett tag sedan jag skrev så här långt. Wow.

Say what?

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0