Thank you

Gick till jobbet i morse trots sjuk huvudvärk. Bet ihop och satte bekvämt på mig den svarta stiliga kepsen, skönt tänkte jag, då slipper det bli så ljust (ljuskänslig som man blir med migrän). Allt rullade på, kunderna kom och kunderna gick. När jag skulle gå på lunch undrade mina kollegor om jag verkligen skulle stanna då jag gick och kisade som en och annan kines. Gick ner och satte mig i omklädningsrummet för att få lite tystnad och bara vila ögonen. Bestämde mig och gick upp och sa att jag går nog hem.
Okej jag säger så här varje gång jag har migrän men det var nog den mest intensiva men även kortaste jag haft. När jag åkte tuben hem kändes det som att jag skulle svimma för att smärtan var så intensiv i hela huvudet, brukar annars bara vara delar typ tinningarna, och det gick även ner i nacken och påminde om smärtan man antagligen upplever vid whiplash. Kom hem och klädde av mig rullade ner rullgardinen slängde i mig två piller i hopp om att vakna upp utan smärtan. Sover en timme och ligger sedan vaken med aningens mindre värk, väntar på att en timme till ska gå så att jag får ta två piller till. Tar två piller till och BAM en timme efter det är allt som bortblåst.

Jag är totalfascinerad (hur fan stavas det?), då migrän är det värsta som finns och jag brukar vanligtvis inte vilja ta de där pillrena då de inte brukar funka. Men det gjorde de idag och jag tackar pillrena för det. Tack.!

Ps. Hade dock velat va kvitt migränen helt idag då vi skulle meet up med några från skolan i stan idag och jag var totaltaggad. That sucks. Men vi ska fixa den sjukt sena inflyttningsfesten snart och då är det PARTY :) Ds

Say what?

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0