Hard to remember

Vid den här tiden...

För 5 år sedan...
Hade jag precis tagit studenten.Tagit steget in i vuxenvärlden, skaffat mig ett heltidsjobb och en egen lägenhet. Hade ännu inte hittat den riktiga charmen med att shoppa, visst jag tyckte om det men jag hade nog inte lärt mig det ännu.

För 3 år sedan...
Bodde jag kvar i min första lägenhet, hade skaffat mig min första riktiga pojkvän, jobbade fortfarande kvar på det vuxna heltidsjobbet, men vantrivdes och började tänka på att hitta på något annat.

För 1 år sedan...
Bodde jag i ett litet rum på ca 15 kvm (badrum inräknat i de kvm), delade vardagsrum med sex andra, flirtade lite med en tysk som nyss kommit till skolan där jag studerade till idrottspedagog. Njöt av livet och all nya vänner och underbara människor som man lärde känna. Var övertygad om att jag redan hittat mig själv innan, och det hade ja nog fick det kanske bara lite mer bekräftat där. För ett år sedan vid den här tiden väntade det mest innehållsrika år in my entire life...so far.

För 3 månader sedan...
Hade precis gratuated från utbildningen, gråtit mitt ass av för alla vänner man skulle skiljas från, packad tyskens mammas bil full av alla våra saker som nu skulle till en gemensam adress. Mina pärons lägenhet. Fått tillbaka mitt helylle vuxna heltidsjobb, men nu endast som extraanställd. Tysken letar jobb, vi letar lägenhet(vill flytta ut från det lilla gula rum där vi faktiskt sover på uppblåsbara luftmadrasser).

Igår...
Var jag förvånad över det mirakel jag varit med om dagen innan; Jag hade knaprat migrän piller i två timmar och en timme senare var den över... Men tji fick jag på eftermiddagen kom den tillbaka och stannade till idag.

Imorgon...
Är jag ledig och ska handla åt kära farmor, fortsätta sätta in foton i albumet som tar en evighet. Förhoppningsvis komma upp på morgonen och träna... om inte så får jag träna när jag vaknat ordentligt.

Om ett år...
Bor jag och tysken i en egen nyproducerad lägenhet och ett litet frö gror någonstans :)

Say what?

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0