Döden

För ungefär ett halvår sedan fick vi reda på att en tjej på jobbet var gravid. Precis som med en annan kollega när hon var gravid gick jag runt och frågade om allt möjligt och klappade på magen (frågade såklart om jag fick först). Hon var beräknad att föda den 13 oktober men var tvungen att sjukskrivas lite tidigare, typ augusti, pga sviterna av graviditeten. För några veckor sedan kom jag på att hon borde ju ha fött, men kan ju ha gått över tiden, men glömde sedan bort att fråga någon om det.
Någon gång i förra veckan satt jag och Ballen i lunchrummet och hon säger plötsligt att denna gravidas kvinnas barn dog! Jag höll på att sätta maten i halsen och kände hur jag fick en klump i magen. Tårarna brände på insidan av ögonlocken. Va? Hur kunde det hända? Det skulle ha varit hennes första barn. Gah! Trots att hon hade gått 2 veckor över tiden vägde barnet endast 2.5kg. Ett "vanligt" barn brukar ju väga runt 3.5 eller mer om man gått över tiden.
Jag kan inte alls förstå vad hon och hennes man känner nu, men alla mina tankar går till de två.

RIP


Say what?
Postat av: tuuli

tjaba tjena hallå bruden! tack för ditt söta svar. klart vi ska fira er egna lya och VI måste också ses snart över fika/lunch/middag whatever :) Hur går d med spinningen? Snart klar? puss puss puss puss tänker på dig massor!

2008-11-21 @ 22:48:37
Postat av: Mari

2008-11-21 @ 22:51:56
URL: http://marriie.blogg.se/
Postat av: Mari

uscha, det var tråkigt att läsa.

Varför ska så hemska saker få hända ?!

2008-11-21 @ 22:53:03
URL: http://marriie.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0