Do they know it's christmas time at all?

Jul. Det är om tre veckor exakt. Jag har verkligen en förkärlek till högtiden jul. Älskar det mesta som har att göra med julen. Förutom allt religiöst trams. Inte riktigt min grej. Denna jul kommer bli lite speciell. Vi kommer fira hos mormor som vi gjort så många år innan, detta år blev det så mest för att ingen av oss systrar är lediga runt jul så vi kan åka upp till mamma och pappa. Alla hade helst velat det för det är hög mysfaktor där. Och ni skulle sett granen vi hade förra året. Säkert 2½ meter hög. Coolt.
I år kommer jag ha med mig min älskade karl. Känns riktigt jävla bra. Förra julen kom han upp till oss på juldagen, så lite julfeeling fick vi iaf tillsammans, men i år blir det till fullo. Har dock fått reda på att jag och syster Minst stänger så vi slutar klockan halv fem. Hallå? Vilket jävla miffo bestämmer att en vanlig matbutik ska ha öppet till 16 på JULAFTON? Det måste vara någon som är patetisk, eller någon som är ensam och inte firar jul, kanske en muslim? Svenskar har kl 15 som heligt klockslag, oavsett om man kollar på Kalle eller inte. Vi brukar inte göra det, har det dock i bakgrunden för att låta morsan säga "Va?! Är det korkar i trädet?" när Ferdinand visas och han sitter under korkeken.
Vi kommer även ha julförspel. Vi kommer inreda vår lägenhet med julpynt för den rätta känslan. Har till och med köpt en ny julstjärna att hänga upp i fönstret.


1. Vår grande gran
2. Mysigt i ljusens sken
3. Förra julen bjöd inte på så mycket snö som vi önskat.
4. Vi gick på, hmm, vinterpromenad.

Say what?
Postat av: erica

åå va gulligt av dig! :D då ska jag titta efter filten Ofelia nästa gång ^^

2008-12-03 @ 20:57:25
URL: http://yulla.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0