December 10

Tre dagar kvar till Lucia. Två veckor kvar till jul. Tre veckor till nyårsafton. Tre veckor och en dag till ett nytt år.

Vad mycket som kan hända på ett år. Jag känner kanske inte att jag utvecklats så mycket som Cicci. Jag hittade mig själv för några år sedan. Så det jag känner förändras är endast min erfarenhet som man ständigt bygger på.
 Detta år påbörjades nere i Nybro tillsammans med mina dåvarande sambos; Benny, Toola, Emma, Norsken och så klart min karl. Det var riktigt nice att komma bort från alla Stockholmsförväntningar på nyårsafton. Terminen på våren bjöd på massa olika saker; två fjällresor (helt sjukt underbara), T och jag var dansledare i Korpen, kryssning på land och så sjukt mycket annat som hände på skolan. Sedan kom det som ingen av oss ville gå igenom. Slutet. Vad jag grät. Detta underbara gäng som man levt med i på bara skinnet, vi skulle nu spridas för vinden. Så klyshigt men fan i helvete vad jag älskar de människorna. Kommer aldrig glömma de. Vissa ligger lite närmare hjärtat dock.

Vi flyttade hem ( till mor och fars lya).
Midsommar med babe och alla traditionella familjer. Sommar i allmänhet. Sommar och bröllop i Tyskland. Träffa så gott som hela min karls släkt (endast tyskpratande :/ ) Karln tog körkort.
Jag har fått tillbaka mitt gamla jobb plus ett nytt på sats. Karln har provat  lite olika och till slut hittat ett som verkar passa honom som handen i handsken. Vår inkomst har legat på botten och jag har gråtit ut mitt hjärta (haha, vad larvigt det blir när man säger det på svenska), men nu har den klättrat och denna helg köpte vi både säng och soffa för 16000 kontant. Det känns så gött.
Vi har flyttat till eget. Jag är nu spinninginstruktör på sats, börjar köra mina pass i vår. Karln har också blivit erbjuden att jobba som det på sitt plejs men han har tackat nej. Tro att han passar bättre som gyminstruktör :p

Hmm, detta blev som en för tidig årskrönika. Kommer säkert en till lite närmare nyår. Skulle vilja adda lite bilder, men dels har jag ingen kamera och dels så är alla skivor med korten nerpackade någonstans.

Say what?
Postat av: Alexandra

Vilken härlig liten årskrönika!

Kanske något man borde apa efter, se över året som gått.. Lite som terapi! :)



Ha det bäst!

2008-12-10 @ 12:13:43
URL: http://justcookie.blogspot.com
Postat av: Mari

Håller med dig, helt sjukt vad man saknar människorna ibland !!! Året på Lillsved var, ja helt obeskrivligt roligt.

2008-12-10 @ 13:23:47
URL: http://marriie.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0