Hur ska man hinnna allt?

Jag förstår inte ibland vart tiden tar vägen, den bara försvinner. Så fort man har en ledig dag från jobben så är man uppbokad upp över öronen. Okej detta skriver jag inte för att verka en busy woman, utan mer för hur glad jag är. För om jag spolar tillbaka bara ettår, så brukade jag egentligen inte ha något speciellt att göra då, satt väl hemma och ugglade framför datorn eller något annat oväsentligt. Nu träffar jag vänner (om de är lediga), tvättar, städar, träffar farmor, hämtar saker som ska hämtas. Ja you get my point.

Igår skulle jag vara på sats innan klockan 10 för att få lite extratider, efter det gick jag och handlade åt farmor, åkte till henne och hjälpte henne till frisören. Vi pratade lite medan jag strök lite saker åt henne, efter ett tag kom Syster Minst med lite lunch så vi glufsade i oss det och satte sedan igång och städade medan farmor tog en tupplur (då hon drabbats av förkylning som vägrar ge med sig). När vi var färdia med allt satte vi oss på sängkanten och pratade med henne, det är så kul att höra historier från förr.

Åkte sedan hem, men först förbi byn en snabbis, duschade sedan och drog sedan in till staden med Tant Ann för att hämta våra nummerlappar till tjejmilen. Wohoo! Vi har kommit överens om att vi alla kommer nog springa gå.

Åkte sedan till Hötorget för att möta upp The Gang = Sampa (födelsedagsbarn), Fredde, Linda, Ulle, John och The Man. Vi skulle käka middag på Golden. Shit jag har aldrig ätit så dyrt i hela mitt liv. Inte som jag betalat själv i alla fall. Maten för varje person kostade 400 kronor, sedan kom dricka till på det, dvs 50 kronor för två cola, sedan när vi får kvittot ser vi att de lagt på 175 för showen!!! Jag kan säga att maten var inte någonstans värd 400, jag kan lätt laga godare och billigare mat hemma, plus att de inte nämnde något om att showen kostade extra, det trodde vi ingick i priset. Slutsumman för mig och karln tillsammans blev 1250:- Galet rån. Nu blir det nudlar resten av månaden..Om ens det.



Say what?

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0