Ständig morgonrutin?

På vintern kan man vakna klockan 5.00 av att de prompt ska skotta torget nedanför vårt sovrumsfönster (och i och med att det är ett torg omringat av hus ekar det något enormt så det låter som att själva traktorn är i vårt sovrum... inte jättemysigt).
På våren kan man vakna klockan 5.00 av att de prompt ska sopa/borsta bort allt grus som ligger kvar sedan vinterns halka.
När sommaren närmar sig med stormsteg så vet man inte längre vad man ska hitta på så då sätter man igång och tvättar(?) torget. Ja varför inte kan man ju fråga sig då? Folk uppskattar nog att vakna klockan 5.00 av att någon som sagt tvättar torget.
Nu kanske jag verkar helt bakom flötet, men är det första prio klockan 5.00? Man kan inte göra något annat fram till klockan i alla fall slår humana 9.00?
Jag är inte bitter.

Visst är det glänsande rent, vårt torg?!

Say what?
Postat av: Alexandra

Hahah! Så dom håller på borta hos dig oxå? Jag fattar inte. Det skulle inte ens va ok om det var klockan 07 lixom! Men nu är det verkligen runt 05 de håller på.. Grrrr!

Kan man ringa & klaga nånstans? Fast vart? Gatukontoret? Finns det ett sånt? Jag ska forska idag.. Nu jävlar!

2009-05-06 @ 10:11:38
URL: http://justcookie.blogspot.com
Postat av: Mari

Haha, Vilka rikspuckon =).. Som sagt, finns det inget annat dom borde prioritera den tiden på dygnet (?).....





2009-05-06 @ 19:28:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0