Svettpelle och polispådrag

Dagen har ändå artat sig ganska bra. Trots att jag inte kom upp den tid som jag hade ställt klockan på. Jag gick till farmor och satt ett tag och pratade med henne, sedan fick jag mig en underbar solskenspromenad. Molnen hade fått för sig att gå och lägga sig någonstans och istället låta Miss Sunshine lysa på oss jordebor. Det tackar vi för. Tack!

Medan jag gick där och njöt tyckte jag mig höra genom musiken i mina öron något som lät chop chop chop, nej det var inte en kines på cykel utan en helikopter som svävade ovanför mitt huvud. La märke till att den stod stilla väldigt länge och när jag närmade mig den lite mer tyckte jag mig skymta något blått och antog att det var en polishelikopter. Tänkte att det kanske hade varit ett rån och att de spanade, men ju längre fram jag kom på vägen desto fler polisbilar, brandbilar och ambulanser såg jag. När jag kommit ytterligare en liten bit på vägen såg jag även ett stort svart hål i höghuset framför mig. En brand alltså. Aha. Stora avspärrningar fick bilar att åka runt, fotografer stod nedanför och förevigade detta tragiska, helikoptern fortsatte snurra tryggt ovanför.

Gick sedan in på http://www.aftonbladet.se/nyheter/article4569107.ab för att se om det möjligtvis stod något mer om det. Det gjorde det. Hemskt!

Say what?
Postat av: Carro

Scary! Vart nånstans var det?

Jag är typ asrädd för att det ska börja brinna, drömmer mardrömmar om sånt

2009-03-05 @ 15:06:01
URL: http://fittler.blogg.se/
Postat av: Alexandra



Ahaa.. Så det var därför det var ett jääävla liv med alla sirener här förut! Jag satt å undrade & blev lite orolig..

Va hemskt! Åttonde våningen, vi som ska upp till 15e. Eeeh! Hur fasen hoppar man ut & hur träffar man den där kudden på så hög höjd? Plus att man ska få med sig bäbi & hund oxå? Hjälp.

2009-03-05 @ 17:24:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0