Hoy, tengo mucho que hacer

Idag är det mycket att göra. Eller kanske inte men vid sådana här tillfällen är jag bra på att vara tidsoptimist och tror att en dag är hur lång som helst. Det brukar oftast visa sig att en dag är 24 timmar lång.

Dagen börjar med att jag ska åka till världens sötaste farmor,min, för att hjälpa henne med lite saker. Om syster Mellan är vaken när jag åker så kommer hon kanske också med, men jag tvivlar. Sedan ska man klämma in en lunch där någonstans. Jag och syster Mellan ska äta burritos. Inte vilka burritos som helst utan gratis burritos från serrano. De stod på gymmet och delade ut gratislappar i förra veckan så då fick vi som jobbade där några stycken. Så vi har redan provat en uppsättning burritos, men ska nu prova en annan sort. Jag tycker burritos är ett roligt ord och det är därför jag verkligen är tvungen att skriva ordet burritos flera gånger. Jag har lyckats få med ganska många.



När vi har ätit så ska vi flanera runt i byn i jakt på något tygstycke man kan ha på sig ikväll. Får se om man lyckas med det. Tycker mest att det brukar vara så att när man väl är på jakt och har pengar så hittar man ingenting men sedan när det är några dagar innan lön och man egentligen inte behöver något speciellt då hittar man stora avdelningar i butikerna som man skulle vilja ha eller tycka sig "behöva". Undrar vad det är för fenomen.

Ikväll är det alltså part. Byn firar ett år. Grattis byn. Så vi ska förmodligen samlas allihopa tjejer från överallt och äta en liten bit på donken innan vi drar dit glada i hågen och släpper loss. Hoppas det blir roligt. Tror det blir roligt. Och jag ska se till att kameran går varm. Ska göra som Svampen gjorde senast vi var ute, ta typ 250 bilder. Då har man några att sålla ut.

Say what?

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0