Earth gubbs

Åh så gott. Efter mitt andra spinningpass idag gick vi till matbutiken för att handla något att fylla magen med. De hade jordgubbar för 15 kronor. Visst de är inte svenska och har transporterats en bit. Men nu låg de ju bara och väntade på att jag skulle köpa dem. Och goda var de också.

Okej nu gäller det att jag laddar med disciplin. Min tanke är att jag ska upp tidigt, förbi farmor med lite saker jag har till henne sedan till byn för att gå på pumpen. Jag hoppas verkligen att jag kan få mig själv att gå upp så tidigt. Borde inte vara några problem. Om jag bara kan få mitt mjuka arsle att hoppa in i duschen och sedan gå och lägga mig och läsa lite så somnar jag förhoppningsvis tidigt. Och då blir det ju inga problem alls att gå upp tidigt.

Läser ju just nu Tusen strålande solar och den är bra skriven, precis som Flyga drake problemet är bara att innehållet är så sjukt hemskt. Det är så mycket misshandel av kvinnor, de är så nedtryckta... Kan citera en sida som antagligen inte är till fullo sann, men inte heller långt ifrån. Det var efter att talibanerna tagit över i Afganistan. (Kan inte påstå att jag är så insatt att jag ens vet att de någon gång har gjort det så jag hänvisar endast till bokens innehåll, detta behöver alltså inte alls vara sanningsenligt)Talibanerna delar alltså ut flygblad med nya lagar:
"Alla medborgare måste be fem gånger om dagen.  Den som under bönetid ertappas med att göra något annat kommer att pryglas.
Alla män måste låta skägget växa. Korrekt längd är minst en knytnäve nedanför hakan. Den som inte fogar sig i detta kommer att pryglas.
Alla pojkar måste bära turban. Från första klass ska alla pojkar ha svart turban, i högre klasser ska de ha vit. Alla pojkar måste bära islamiska kläder. Skjortor måste knäppas upp i halsen.
Det är förbjudet att sjunga.
Det är förbjudet att dansa.
Det är förbjudet att spela kort och schack. Det är förbjudet att ägna sig åt hasardspel och att flyga drake.
Det är förbjudet att skriva böcker, titta på film och måla bilder.
Innehav av undulat bestraffas med prygel- Fåglarna kommer att dödas.
Den som stjäl kommer att få handen avhuggen vid handleden. Om man stjäl ytterligare en gån kapas foten av.
Icke-muslimer får inte utöva sin religion på platser där muslimer kan se dem. Den som ertappas med detta kommer att bestraffas med prygel och fängelse. Om en icke-muslim ertappas med att försöka omvända en muslim till sin religion blir straffet  döden.
Lystring alla kvinnor:
Kvinnor bör hålla sig hemma dygnet runt. Det passar sig inte för kvinnor att ströva runt på gatorna utan mål. Om en kvinna trots allt går ut måste hon åtföljas av en manlig släkting. Den kvinna som ertappas ensam utanför hemmet kommer att pryglas och skickas hem.
Kvinnor får under inga omständigheter visa sina ansikten. Utomhis måste alla kvinnor bära burqa- Straffet för att inte göra det är kraftig prygel.
Det är förbjudet att använda smink.
Det är förbjudet att bära smycken.
Det är förbjudet att bära utmanande kläder.
Kvinnor får bara yttra sig om de blir tilltalade.
Kvinnor får inte ta ögonkontakt med män.
Kvinnor får inte skratta så att andra hör det. Straffet för att skratta på offentlig plats är prygel.
Det är förbjudet att måla naglarna. Straffet för att göra det är att få ett finger avkapat.
Flickor får inte gå i skolan. Alla flickskolor ska omedelbart stängas.
Det är förbjudet för kvinnor att arbeta.
Kvinnor som befinns skyldiga till otrohet kommer att stenas."

Inte nog med att de första reglerna är störda. Men de som är speciellt för kvinnor. Vad är det för jävla larv?! Om en kvinna är otrogen ska hon stenas till döds. Jaha? Så en man som gör det då? Vad händer med honom? Hyllas han som en riktig karl för att han får fler tjejer. Ojoj. Jag satt på tunnelbanan och bara kokade när jag läste just detta stycke. Garrhh!

Say what?
Postat av: Alexandra

Åh! Den boken är så bra! Fast hemsk.. Men bra!

2009-03-04 @ 21:23:56
Postat av: Mari

Boken är riktigt bra, och jag blir också vansinnig när jag läser det du citerat !! Helt sjukt...

2009-03-05 @ 13:46:09
URL: http://marriie.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0