Kommunikation?

Tror inte att jobb vet hur man kommunicerar. Igår kväll när jag stod och lagade mat ringde en av cheferna från jobbet, jag svarade inte (brukar låta de prata in ett meddelande så kan man ringa upp sedan). Han sa att han bara ringde för att försäkra sig om att jag skulle jobba idag. Hallå? Jag fick mitt schema i fredags för en vecka sedan, då sa jag till M & L att jag inte kan jobba denna vecka för att jag jobbar på det andra jobbet. Ändå ringer han... det måste ju betyda att de inte pratar med varandra.

Hur som helst så ringde jag upp honom och sa detta. I morse ringde ett nummer som jag inte känner igen och då svarar jag inte. Då var det den högsta chefen som pratade in ett liknande ex. hej hopp tänkte bara kolla att du har koll på att du ska vara här vid 14.

Seriöst. Jag tänker inte ens ringa upp.

 Det som stör mig mest är att han sa att nu har du fått ditt schema borttaget de senaste två veckorna, men du ska jobba idag.....etc. Mitt schema?? Jag är anställd på 0 (NOLL) timmar. Jag har inget schema.  Likadant som jag inte kan förvänta mig få jobb av de så kan de inte förvänta sig att jag kan jobba. Särskilt inte om jag får schemat två dagar innan det ska börja gälla. Man ska ha en månad på sig att godkänna ett schema inom handels......

Say what?
Postat av: Alexandra



Vilka idioter!

Vi går "kommunikationskurs" på mitt jobb nu, kanske skulle vara ngt för dina chefer?

Fast det är astöntigt, tillslut ska vi skriva ett sk kommunikationskontrakt av något slag. Ja jisses..

Ha en trevlig helg!

Kram!

2009-01-16 @ 10:59:55
URL: http://justcookie.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0