Lax är så jävla gott.

Jag har lagat lax för första gången i mitt liv. Det är ju larvigt att det är första gången när det är så himlans enkelt att laga. Hade köpt fryst laxfilé som jag tog fram och tinade, smorde en ugnsäker form och lade i filéerna, kryddade de med lite fiskkrydda (finns att köpa färdigt på burk) hade på lite flytande margarin för att få de saftiga. In i ugnen i cirkus 20 minuter i 175 grader. Superenkelt, supergott.

Tagen med mobilkameran

Say what?
Postat av: Alex

Åh LAAAAX! :) MM!

Ett tips, du behöver inte tina filéena innan, in i ugnen ba. Jag brukar ha på lite olivolja & massa citronpeppar & så in på 225 grader i 20 minuter..



Kram!

2009-04-07 @ 12:11:05
URL: http://justcookie.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0