Back in business

Hemma nu efter extremt långt snurra rundandes i byn. Träffade då först Lusen och Ballen. Vi satte oss på ett nyupptäckt café som funnits där i 100 år men som ingen av oss besökt. Satt där ett bra tag och bara tjittchattade. Skitskönt att bara babbla sönder sig. Vid sådana här tillfällen upptäcker jag att jag alltför sällan tar en typisk tjejfika. Det är grymt underskattat från min sida. Mer sådant på schemat. Kanske inte nu då i och med att plånboken ekar, likaså banktelefonen ekar. När man ringer för att kolla kontot säger rösten:
- Saldo kvar att disponera på kontot är 103 kronor...103 krono.... 103 kron......

Träffade sedan Greken och käkade en kanelbulle medan jag såg på när hon åt sushi: What's the deal med sushi?? Jag förstår inte varför jag inte gillar det. Det ser ju så grymt jävla gott ut, jag älskar lax, jag älskar räkor, jag älskar ris. Men den gången (japp jag har bara smakat det en gång) så smakade det verkligen peck. Såsen man ska doppa i smakade vigor. Usch. Men jag har bestämt mig, jag ska lära mig att tycka om det.

Mötte till slut upp syster Minst som hade tunnat ut sitt hår så att hon fortfarande hade dubbelt s mycket hår som jag. Jag förstår inte, syster Mellan och jag fick typ tre hårstrån på huvudet medan syster Minst fick minst en miljon. Inte riktigt rätt fördelat där päron...

Ska nu sätta på grym musik, klämma några singoalla tillsammans med ett glas iskall cola och ställa mig och grädda pannkakor. Lagom fredag. Vad ska ni göra?

Say what?

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0