När det torra luktar vått

Idag har det varit lite kallt, kallare än jag trodde det skulle vara när jag tittade ut genom fönstret. Men som tur var har moder Sol strålat på oss, underbart.

Imorse åkte jag för att hålla i mitt klassiska halvtimmespass på lunchen, drog sedan till byn där jag mötte upp Kompis, Natta och hennes lilla Novis. Skulle egentligen haft med syster Mellan också men hon fick på morgonen reda på att hon var tvungen att jobba. Men vi tre tog en långlunch och snackade om alles möglich. Det var riktigt trevligt, och att få gulla med en ettåring gör en ju inte direkt mindre sugen på en bebis. Så jäkla söt unge som log bara man tittade på henne och som låtsades sätta något i halsen när hon tyckte vi pratade för mycket, då hon ville ha uppmärksamhet. Haha, smart unge. Vi trodde verkligen att hon höll på att dö varje gång (inte Natta då, hon är van), så hon fick ju den uppmärksamhet hon ville ha.

Jobbade sedan med ännu fler barn. Vissa är ju bara för söta, herregud.

När jag sedan hade slutat och begav mig hemåt så hade det regnat och det kändes inte alls lika kallt i luften som innan. Dunderskönt. Och det luktade så gott. Ni vet när den torra vårmarken fuktas ner av regnet så luktar det speciellt. Jag älskar den lukten. Mmm. Inhalerar.

Say what?

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0