Can't keep my mouth shut

I must speak. Var med om en av de roligaste saker i söndags.

De senaste månaderna har jag verkligen varit en datanörd och med det vill jag säga att jag hittat blogg efter blogg som jag kommit att följa. En av de är Emelie som är en grym fotograf som tar underbara bilder. När jag en vacker dag satt och läste hennes blogg såg jag att hon skulle upp hit till Sthlm och fota och hade en tid över. Jag brukar inte vara den impulsiva typen (vilket jag önskar att jag var), men jag mailade henne och frågade om den tiden fortfarande var ledig, det var den.
När jag fick mailet tillbaka om att tiden var ledig fick jag enorma fjärilar i magen. Jag? Stå framför kameran? Posera? Vad har jag gett mig in på?

När alarmet ringde klockan sju på morgonen hade jag inga problem med att stiga upp. Gick in till köket för att äta frukost som jag alltid gör, men inte denna morgon. Jag var på tok för nervös. Så jag gick och smorde in mitt osminkade ansikte, klädde på mig och åkte in till stan. Gid så kallt det var. Satte mig i receptionen i väntan på att Emelie och Lisa skulle komma och möta mig.

Nervositeten släppte väldigt fort, båda tjejerna var ¨bertrevliga och fick mig att slappna av. Så småningom kom även Helena som skulle sminka mig. Jävlar i min låda vad snygg jag blev. Har aldrig tidigare blivit sminkad så snyggt. Nu ska det mycket till för att överträffa det. När maken var klar bytte jag om till en sjukt söt klänning som alla planerade att köpa sedan :) Den var klassisk på något vis, riktigt söt.

Först blev det plåtning i trappen med fönsterljus, sedan ut i regnrusket och blåsten under Rålambshovsbron. Till en början var det ingen fara, men sedan stod mina hårstrån på armarna rakt upp. Hehe, hoppas det retuscheras bort.

Ah, jag har fått för mig att min karl inte läser min blogg. Vi får hoppas det för dessa bilder sk abli en överraskning till honom. Förhoppningsvis får jag de inte allt för långt efter vår årsdag.

Vill tacka Järngänget beståendes av Emelie, Lisa och Helena för en riktigt spännande och rolig dag. Ni är underbara!

Say what?
Postat av: Lisa

Tack detsamma! Det blev riktigt snygga bilder och du var så vacker! / Lisa

2008-10-07 @ 19:09:12
URL: http://youshinelikeastar.blogg.se/
Postat av: tuuli

ååååh jag längtar tills jag får se dem :D

2008-10-07 @ 21:00:54
URL: http://minultasinullerakas.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0