Spontanitet

Jag älskar spontanitet. Kvällen har gått i spontanitetens tecken. Det känns bra, jävligt bra. Jag hör nämligen vanligtvis
inte till den spontana gruppen av människor, vilket ja skulle vilja ändra på. Ty då jag väl är spontan trivs jag med det.

Well, this night. Kom hem med en blomma till min kära karl. Jag har hört att man inte ska köpa blommor till män för de uppskattar det inte, unless they're gay. Min karl är inte gay, han är ärlig och blev uppriktigt glad när han fick blomman. Blomman var inte 'bara en blomma', nej det var en jbsefounfnius (läs något superseriöst latinskt namn) och den blomman kan minsann växa sig både hög och stor. Glömde tyvärr köpa ett kort så jag utförde en oral dikt istället;
- Detta är vårt kärleksbarn. Vattna den som du skall mata våra barn, prata med den som du skall prata med våra barn. Denna blomma kan växa sig stor, precis som vår kärlek.

Nu står vårt barn och trivs i fönstret. Så vackert.

Efter att vi hälsat vårt barn välkommet lagar karln mat, vi förbereder några avsnitt Vänner och sätter oss och njuter av maten. Efter ett tag hör Lill-Emma av sig och frågar om hon får komma över och se hur vi har det. Självklart. Går ner och möter henne och vi (jag) handlar lite snusk, sedan går vi  hem och snackar lite och visar lägenheten. Innan hon skulle cykla tillbaka hem, tog jag och karln våra cyklar och visade henne lite bad som hon kunde besöka varma sommardagar.

Nu sitter jag här, halvt sönderbiten av alla knott som frodas nära vattnet, men fan vad lycklig jag är. Livet är underbart. Vi klarar detta C. Du och Jag!

Say what?

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0