Jaghatarmänniskor

Ja, vissa i alla fall. Nej just nu känns det som att jag hatar alla. Jag har blivit sådan enorm människorasist. Typ.

Skulle kunna skriva ett inlägg långt som Nilen, och jag kommer antaglien göra det när jag har tid, men tills dess får ni nöja er med ett kort:
¤ Folk snattar - Idioter det är mina skattepengar som går till det svinnet, plus att jag betalar dyrt och heligt för mina saker, då ska fan i mej du också göra det.
¤Säger hej som om de vore tvingade till det - Idiot, du behöver verkligen inte säga hej. Men å andra sidan, jag bemöter dig först, säger hej med ett leende, kostar det verkligen så jäcla mycket att le tillbaka och säga hej? Förstår att det är tidskrävande, verkligen. Och vad är väl en kassörska? En människa med känslor?! No! Nej hon/han sitter ju inte där för att tjäna pengar till sitt leverne precis som vilken annan arbetare som helst. Kassörska är ett unikt yrke som endast finns till för att folk ska kunna spotta på, tacka och ta emot.
¤ Slänger pengar på dig - Okej det kanske man borde vara glad för, men det är inte mina pengar, utan det är pengar du betalar för din mat. Jag tar bara emot dem och lägger ner i fack så att det ska stämma med kassaredovisningen dagen efter.
¤ Lägger upp alla varor från kundvagnen i ett berg på varubandet  och hoppas det ska gå snabbare - ÖÖÖÖÖÖRRR, fel, fel, fel!! Det kan om möjligt inte gå långsammare än om du lägger upp alla varor samtidigt. Tips till nästa gång om du vill lämna butiken snabbare. Lägg alla varor en efter en, med streckkoden mot dig, lägg flaskor ner, var beredd med plånkan, prata inte i mobiltelefon (inte tjejer heller, trots att det sägs att vi kan göra fler saker samtidigt....ÖÖRR fel igen), kläm fram det där lilla Hej:et.

Okej, det var mitt korta inlägg om hur fucking bad det är inom det extremt högutbildningskrävande yrket kassörska. Tack för mig. Nu ska jag klä av mig varenda tråd på kroppen och hoppa i säng...Eller kanske bara lägga mig lugnt, och somna.

God natt!!

Say what?
Postat av: Emma

hihi, kan inte vara ett lätt yrke. jag skulle inte klara av de. :) hoppas du haft de bättre idag om du jobbat. :P



kram emma

2008-07-22 @ 19:07:05
URL: http://curlysuecannotlie.blogg.se/
Postat av: Carro

RIght on Cicci!

Fy i helvete vad folk kan vara idioter ibland. jag kan göra dig glad med att jag alltid säger hej och lägger upp med streckkoden mot mig, det finns bra människor =)



vi ska på en sista minuten tänkte vi. för o steka lite på playan =)

2008-07-23 @ 05:52:29
Postat av: NN

Jag hälsade alltid på dig när dus att i kassan och tackade men det hindrade inte dig från att muttra skit bakom ryggen på mig när jag passerade er på gatan. Fattar inte vad ditt problem är.

2008-08-23 @ 14:37:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0