I don´t like mondays, tell me why I don't like mondays....

Fast idag var inte en så himla dålig månadg trots allt. Jag jobbade hela dagen - precis som jag vill. Money horny. Nitt nya motto.
Om någon i Sthlm har missat det så regnade det ganska mycket idag. Jag har suttit inne i kassan och sett ut på det mörka vattendränkta torget som glänser av alla vattendroppar. Mys. Jag älskar det. Känns som att tiden står stilla och man kan njuta av nuet. Eller ja, i kassan vill man visserligen att tide ska rusa fram.

Åt lunch med Lusen på Hörnan. Mys.

Satt och drömde mig bort under dagen, medan jag trängde bort alla kommentarer om att vi borde öppna en till kassa? Men gubbjävel, tror du jag sitter här frivilligt i kassan med hjärtat i halsgropen och stressar arslet av mig endast för att jobba så snabbt som möjligt för att du ska kunna komma härifrån så snabbt  och nöjd som möjligt och ändå tar alla fittkommentarer om hur illa situationen är?! NEJ, jag JOBBAR här för att tjäna ihop till mitt leverne . Japp, jag är människa precis som du(?). Ibland känner jag mig dock mer mänsklig än de flesta äckel som handlar hos oss. Man möter de med ett leende, tack, frågar om de behöver hjälp osv osv. Vad fan i hela helvetet får man tillbaka? Arga miner, elaka kommentarer, kolla snettblickar.... And the show goes on. Fuck you!!
Jag undrar en sak i samma veva. Om du behandlar mig som skit, hur vill du att jag ska behandla dig tillbaka? Det sägs ju att man ska behandla andra som man själv vill bli behandlad. Men då undrar jag bara en LITEN sak; Vill du verkligen att jag ska behandla dig lika fittigt som du behandlar mig????? Jag tvivlar starkt på det. Så människa ryck dig i kragen och var snäll. Ditt liv kommer bli så mycket mindre komplicerat och du kommer upptäcka helt nya vyer.

Say what?

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0