Dålig update

De senaste dagarna känner jag att jag inte haft koll på mitt huvud, tror inte ens att jag haft det under armen. Kollade där, men fann endast resultat av 30 grader - svett. Har försökt att rannsaka mig själv och tänka ut vad man behöver tlll ett bröllop. Detta kom jag fram till:
¤ klänning (x)
¤ skor (x)
¤ smycken (x)
¤ casual clothes (x)
¤ tyska ordboken (x)

 Åker alltså imorgon med kvart i fyra-flyget till Tyskland, min pojkväns före detta hemland. Vi ska gå på hans morbrors bröllop, och så ska vi bo i hans mormors hus. De som kan svenska där är Carre, hans två bröder och mor, och så jag förstås. Blir svårt att kommunicera då knappt någon kan engelska. Gulp. Men som tur är vet jag ungefär vad ett bröllop går ut på, det lite svårare blir väl efter bröllopet på middagen. Men jag  har några val att välja mellan. Antingen kopplar jag på min charm och försöker lite klämcheckt varva engelska och de få tyska ord jag kan, eller ( det lutar mer åt detta) så visar jag att ryktet om blondiner är sant - blåsta. Jag får helt enkelt sitta där och verka både blåst och blyg. Jag tror det funkar. Jag har bett till alla gudar att jag och Carre hamnar bredvid varandra.


Say what?

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0