A day on the beach

Åkte ju som sagt tidigt imorse och hämtade mitt pass, innan dess hade jag handlat åt farmor och åkte alltså efter passuthämtningen till henne med sakerna. "Har du tid att stiga in ett tag?" undrade hon. Absolut svarar jag och stiger in. Hon går in i sovrummet... varför? Vi brukar ju alltid gå in i vardagsrummet och sätta oss. På sängen ligger en klänning. Hon ger verkligen inte upp. Hon vill verkligen hjälpa mig att hitta en till bröllopet. Älskade lilla farmor.

Provade klänningen, den bruna som hon lagt fram. Jättesöt och man märker att dagens klänningar verkligen har inspirerats av tidigare mode. Dessa klänningar som farmor hade för säkert 30-70 år sedan (yes hon är 94) kommer alltså tillbaka. Klänningen var jättesöt, men som alltid med figursydda plagg har jag för små bröst. Totalplatt. Så jag tror tyvärr inte att det talar för den klänningen. "Du får slänga dem om om du inte vill ha dem". Är du galen farmor?! Jag sparar de. De är ju antikviteter...snart. Hur som helst ,om jag inte kommer använda någon av dessa så ska jag köpa mig en och se det som en födelsedagspresent.

Kärlek till min farmor, som alltid.

Efter farmor cyklade jag och babe till playan och mötte Lusen, Ballen och en kompis till Ballen där. Låg och pressade och klagade, pressade och klagade. Eller vi kom fram till att det mer var fakta; "Åh, vad varmt det är". Skulle sedan gå och köpa en kall och svalkande dryck, då höll Lusen på att svimma. Hon blev alldeles isblek i ansiktet och var tvungen att sätta sig ner. Läskigt!

Nu är det bedtime för mig. Börjar jobba klockan 6.15 imorgon... Och jag som verkligen inte är en morgonmänniska.

Say what?

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0