December 18

Gick upp klockan 07.00 imorse!! Trots att jag började klockan tolv. Tanken var att jag skulle städa och fixa och försöka få lite ordning i kaoset. Lyckades ganska rejält måste jag säga. Är mäkta nöjd. Gick från att ha grymt många saker i sovrummet (pga brist på möbler att ställa upp allt i), till att få riktig mysfaktor som fortfarande kan höjas.
 
Idag har Ballen, Runken och jag stått och demat julbord. Gick väl bra. Tiden flög i alla fall fram och det var ju skönt. Tanken var att butiken skulle bjuda på smakprover av lite saker som man kan ha på julbordet så att man kan få tips och sådär. Så vi delade ut tallrikar med lite allt möjligt som typ lax, köttbullar, prinskorv, sylta etc på. Sedan fanns det även lite andra saker som de kunde lassa på själva, typ sill, rödbetssallad mm. Det gick åt i racerfart. Vi stog bara och gjorde nya och nya plates.

En kund som ingen av oss gillar kom fram och tittade skeptiskt på bordet som var fyllt av julens läckerheter, tittade på julmusten, frågade: Vad är det där? Julmust svarar jag. Nej usch, utbrister hon. Hon tittar på brödet: Vad är det för bröd? Julvört, svarar jag. Fy! svarar hon. Alltså jag kunde inte ålla mig så jag säger (bara in case om hon missat det): Det här är ett JULbord... Idiot. Och det är inte meningen att du ska tycka om allt vi serverar här. Be happy och var lite som de flesta andra kunder, glada och sjukt tacksamma för att vi bjöd på det. Otacksamma jävel.

Tanken var att vi skulle börja kl 12. Kvart över tolv står folk och stampar och undrar var vi är. Hallå?! Seriöst? Kan inte tänka andra tankar än; Skaffa ett liv! Men vi hade kul i alla fall. Man hann snacka lite shit bland annat om kunder. Haha.

Nu har jag verkligen skrivit ett muntert inlägg. Excuse me!

Say what?

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0